1.600.000 tevreden klanten
Home > Nieuws & Tips > Pers > COVID-19 – Het team van Newpharma staat voor u klaar! 

COVID-19 – Het team van Newpharma staat voor u klaar! 

07/04/2020

Beste klant,

De huidige crisis stelt onze logistieke diensten, onze apothekers en onze klantendienst zwaar op de proef.

Wij hebben tal van maatregelen moeten nemen en onze volledige organisatie moeten aanpassen om de instructies op het vlak van social distancing te kunnen respecteren en tegelijkertijd de bestellingen zo vlot mogelijk af te handelen en de veiligheid van ons personeel te waarborgen.

We stellen absoluut alles in het werk om uw producten zo snel mogelijk te leveren zonder het advies van onze apothekers in gedrang te brengen. Wij danken u voor uw geduld en vertrouwen. 

Hieronder vindt u een overzicht van de vragen die ons het vaakst werden gesteld. Wij hopen dat deze antwoorden u zullen geruststellen.

Meer dan ooit wensen wij u vandaag een goede gezondheid toe!

Zorg goed voor uzelf en voor iedereen die u lief is.

Het team van Newpharma

Veelgestelde vragen

  1. Mag ik een bestelling plaatsen tijdens deze afzonderingsperiode?
  2. Waar is mijn bestelling en wanneer zal ik ze ontvangen?
  3. Ik heb mijn bestelling ontvangen maar er ontbreekt een product
  4. Ik heb mijn bestelling ontvangen maar ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen
  5. Ik wil mijn bestelling annuleren/wijzigen
  6. Ik wil een levering in een afhaalpunt. Wat gebeurt er met mijn pakket?
  7. Ik wacht op een terugbetaling
  8. Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag
  9. Waarom is Newpharma niet telefonisch bereikbaar?
  10. Nog een andere vraag?

Mag ik een bestelling plaatsen tijdens deze afzonderingsperiode?

Ja, Newpharma aanvaardt bestellingen en verwerkt ze ook normaal. Zowel thuisleveringen als leveringen in een afhaalpunt zijn perfect mogelijk:

Thuislevering: de bezorgers nemen de nodige maatregelen. Zo gebeuren leveringen voortaan zonder enig contact: de bezorgers respecteren de regels voor social distancing en ook een reeks maatregelen die werden vastgelegd door het vervoerbedrijf om ieders veiligheid te garanderen.

Levering in een afhaalpunt: de lijst met mogelijke afhaalpunten op onze website is up-to-date en bevat alleen de afhaalpunten die op dit moment open mogen blijven.

Het is echter mogelijk dat de levertermijn iets langer is dan normaal (indien dit het geval zou zijn, wordt dit op de website weergegeven).

Waar is mijn bestelling en wanneer zal ik ze ontvangen?

Op dit moment hebben wij de achterstand in de voorbereiding van de pakjes ingehaald. Indien er een nieuwe vertraging zou zijn, zal dit op de website weergegeven worden. 

Door de toestroom van pakketten die door de vervoerders verwerkt moet worden, kan de levertijd echter niet worden gegarandeerd. We hebben de afgelopen dagen de volgende levertijden vastgesteld :

Land Leverings-termijnen
België 1-2 werkdagen
Frankrijk 3-7 werkdagen
Nederland 1-2 werkdagen
Zwitserland 6-8 werkdagen
Duitsland 2-3 werkdagen
Luxemburg 1-2 werkdagen

U kunt de status van uw bestelling bovendien op elk moment raadplegen in uw klantenaccount.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar er ontbreekt een product

Indien er een product van uw bestelling ontbreekt, controleer dan uw mailbox (en ook de map met ongewenste e-mails). Wij hebben u een e-mail gestuurd met de boodschap dat er een product ontbreekt, samen met de informatie over de terugbetaling ervan.

Als wij aangeven dat de betaling automatisch zal gebeuren, hoeft u niets te doen.

Als wij aangeven dat wij uw bankgegevens nodig hebben, dan kunt u deze gewoon doorgeven door te antwoorden op de e-mail.

Hebt u deze e-mail niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen

Neem contact op met onze klantendienst via het e-mailadres info@newpharma.nl en omschrijf waarom uw product afwijkt. Voeg bij uw e-mail ook een foto van het verkeerde of beschadigde product.

Wij bieden u dan de meest gepaste oplossing. Wij vragen u evenwel om wat geduld uit te oefenen want ons team is momenteel druk bezet.

Uw aanvraag wordt in elk geval verwerkt en u krijgt effectief een oplossing aangereikt, ook al neemt het nu wat meer tijd in beslag.

Ik wil mijn bestelling annuleren/wijzigen

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om een bestelling te annuleren of te wijzigen.

Wij vragen u dan ook om het pakket gewoon te weigeren bij levering. Zo wordt het ons terugbezorgd en kunnen wij uw bestelling terugbetalen zodra wij uw pakket ontvangen.

Koos u voor een levering in een afhaalpunt? Dan wordt het pakket ons automatisch terugbezorgd na 7 of 14 dagen (naargelang de bezorger).

U ontvangt een e-mail zodra het pakket aan ons werd terugbezorgd zodat wij de terugbetaling kunnen bevestigen.

Ik wil een levering in een afhaalpunt. Wat gebeurt er met mijn pakket?

Iedere bezorger heeft zijn eigen leveringsnetwerk en heeft zich moeten reorganiseren.

Als u nog geen bestelling hebt geplaatst, weet dan dat de lijst met afhaalpunten op onze website up-to-date is. Deze afhaalpunten mogen open blijven.

Hebt u wel al een bestelling geplaatst en is het gekozen afhaalpunt niet meer open? Dan wordt uw pakket waarschijnlijk doorgestuurd naar het dichtstbijzijnde open afhaalpunt. De bezorger zal u dat laten weten. Is dat niet het geval, dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd en wordt uw bestelling terugbetaald.

Ik wacht op een terugbetaling 

Ons financiële departement doet er alles aan om de terugbetalingen zo snel mogelijk uit te voeren. De huidige terugbetalingstermijn bedraagt ongeveer 3 à 10 dagen. Wij vragen u om wat geduld uit te oefenen. Hebt u na 10 dagen nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag

Wij krijgen momenteel enorm veel berichten van onze klanten.

Wij hebben niet alleen extra medewerkers aangeworven maar ook collega's van andere departementen opgetrommeld om de vele aanvragen te helpen beantwoorden.

Het volledige team van Newpharma staat voor u klaar om zo snel mogelijk op uw vragen te antwoorden.

Wij vragen u echter om slechts één bericht te sturen. Door herhaaldelijk en/of via verschillende kanalen berichten te sturen, komt uw bericht gewoon opnieuw bij de meest recente berichten terecht en zo duurt het alleen maar langer vooraleer u een antwoord mag verwachten. Vertrouw op ons team. Ons enige doel is uw vragen in de best mogelijke omstandigheden ter harte nemen.

Waarom is Newpharma niet telefonisch bereikbaar?

Gezien de huidige omstandigheden en de opgelopen vertraging wensen wij ons te focussen op schriftelijke berichten. Dat betekent echter niet dat wij niet beschikbaar zijn voor onze klanten. Integendeel zelfs! Wij bundelen onze krachten op slechts één communicatiekanaal om u zo optimaal mogelijk te kunnen helpen, in lijn met alle reorganisatiemaatregelen die wij recent hebben moeten nemen.

Deze situatie is uiteraard uitzonderlijk en wij doen er alles aan om zo snel mogelijk weer telefonisch bereikbaar te zijn.

Nog een andere vraag?

Neem contact met ons op via het contactformulier. Wij antwoorden zo snel mogelijk.

Annuleren